10. NYOMTATVÁNYOK

10.1. Nyomtatvány minták rövid bemutatása

1. sz. melléklet 1. sz. minta

A választójogosultak névjegyzékét szavazókörönként a HVI vezetője készíti vagy készítteti el a személyiadat- és lakcímnyilvántartás, valamint a választójoggal nem rendelkező nagykorú polgárok nyilvántartásának adatait felhasználva. 

A névjegyzéken azok a választópolgárok szerepelnek, akiknek a lakóhelye a szavazókörben van. A névjegyzék a választópolgár azonosítására szolgál, adattartalma törvényben meghatározott.

A névjegyzéket a szavazást megelőző napig a HVI vezetője, a szavazás napján pedig az SZSZB mellett működő jegyzőkönyvvezető vezeti tovább. 

1. sz. melléklet 2. sz. minta

A külképviseleti névjegyzéket - az OEVI által a számítógépes rendszerbe berögzített adatok felhasználásával - a szavazást megelőző 8. napot követően az Országos Választási Iroda készíti el külképviseletenkénti bontásban. 

Ezt követően a lezárt külképviseleti névjegyzéket az OVI eljuttatja a külképviseletre. A külképviseleti névjegyzék a külképviselet megnevezését is tartalmazza.

A külképviseleti névjegyzék a választópolgár azonosítására szolgál a külképviseleti szavazás során. A külképviseleten csak az a választópolgár adhatja le szavazatát, aki a külképviseleti névjegyzéken szerepel. 

A külképviseleti névjegyzéket a KÜVI kezeli, azonban azt nem módosíthatja, arra újabb választópolgárt nem vehet fel, illetve arról senkit sem törölhet.

1. sz. melléklet 3/a. és 3/b. sz. minta

A HVI az értesítő megküldésével tájékoztatja a választópolgárokat a névjegyzékbe történő felvételükről, valamint a szavazás időpontjáról és helyéről.

Az értesítő-alnyomatok elkészíttetéséről a BM KH központilag gondoskodik. 

Az értesítőt a HVI készíti, vagy más HVI-vel készítteti el. A HVI megbízásából az értesítő a közigazgatási hivatalban, Budapest és Pest megyei települések esetében a BM KH-ban is elkészíttethető.

A 2004. évben megtartott országos népszavazáson a 61/2004. (X.22.) BM rendeletben szereplő 1. sz. melléklet 3/a. sz. minta szerinti értesítő-alnyomatot, a 2005. évben megtartott országos népszavazáson a 3/b. sz. minta szerinti alnyomatot kell használni. 

1. sz. melléklet 4. sz. minta

A külképviseleti névjegyzékbe való felvételről szóló értesítőt a 61/2004. (X.22.) BM rendeletnek megfelelő, központilag rendelkezésre bocsátott mintapéldány alapján a HVI állítja elő.

A külképviseleti névjegyzékbe vételről szóló értesítőt a HVI vezetője küldi meg a választópolgárnak. Ezzel a HVI vezetője tájékoztatja a választópolgárt, hogy őt erre irányuló kérelme alapján a külképviseleti névjegyzékbe felvette, ezzel egyidejűleg pedig a lakóhelye szerinti névjegyzékből törölte.

1. sz. melléklet 5. sz. minta

A külképviseleti névjegyzékbe történő felvétel iránti kérelem formanyomtatványát a 61/2004. (X.22.) BM rendeletben szereplő minta alapján a HVI állítja elő, és azt ilyen irányú kérelem esetén a választópolgár rendelkezésére bocsátja. A nyomtatvány a VÜR-ben, illetve az Interneten letölthető formában megtalálható. A HVI a kérelem kötelező adattartalmáról a választópolgárnak - kérése esetén - tájékoztatást nyújt.

A külképviseleti névjegyzékbe történő felvétel iránti kérelmet a választópolgár a magyarországi szavazás napját megelőző 16. napig eljuttatja a HVI-be, amely alapján a HVI vezetője haladéktalanul dönt a választópolgár külképviseleti névjegyzékbe vételéről, és döntéséről értesíti a választópolgárt.

A külképviseleten csak az a választópolgár adhatja le a szavazatát, aki előzetesen kérte a felvételét a külképviseleti névjegyzékre, és így azon szerepel.

1. sz. melléklet 6. sz. minta

A külképviseleti névjegyzékbe történő felvételről szóló adatlapot (KÜ1) a 61/2004. (X.22.) BM rendeletben szereplő minta alapján a HVI állítja elő. 

A HVI vezetője a külképviseleti névjegyzékbe felvett választópolgárok adatairól - a polgár által benyújtott kérelem alapján - adatlapot állít ki. Az adatlapokat a HVI vezetője haladéktalanul eljuttatja az OEVI-nek (vagy a kijelölt okmányirodai HVI-nek), amely legkésőbb a magyarországi szavazást megelőző 8. napig elvégzi az adatok számítógépes berögzítését. 

Az Országos Választási Iroda a számítógépes rendszeren keresztül megkapott külképviseleti névjegyzék adatok alapján készíti el a külképviseleti névjegyéket külképviseletenkénti bontásban. 

1. sz. melléklet 7. sz. minta

A lakóhelytől eltérő helyen történő szavazásról szóló igazolást a HVI állítja elő, a 61/2004. (X.22.) BM rendeletben szereplő minta alapján. 

Az igazolást a választópolgár lakóhelye szerint illetékes HVI vezetője - kérelemre - állítja ki, amennyiben a választópolgár a szavazás napján nem a lakóhelye szerinti településen, de belföldön kíván szavazni. Az igazolás kiadásával egyidejűleg a HVI vezetője a választópolgárt törli a lakóhelye szerinti névjegyzékről.

Az igazolás alapján a HVI vezetője - kérelemre - felveszi az igazolással szavazni kívánó polgárt a névjegyzékre, valamint az igazolás alapján névjegyzékre vett választópolgárok jegyzékébe. 

Az igazolás alapján a szavazás napján az SZSZB felveszi a névjegyzékre azt a választópolgárt, aki a szavazókörben kíván szavazni.

1. sz. melléklet 8. sz. minta

A névjegyzékből igazolás kiadása miatt törölt választópolgárokról szóló jegyzéket (T) a HVI állítja elő, a 61/2004. (X.22.) BM rendeletben szereplő minta alapján.

Erre a jegyzékre azokat a választópolgárokat kell felvenni, akiket a HVI vezetője a névjegyzékből igazolás kiadása miatt törölt.

A jegyzéket a szavazást megelőző második nap 16.00 óráig a HVI vezetője vezeti szavazókörönként két példányban.

A jegyzék 1. példányát a HVI vezetője a szavazóköri jegyzőkönyvekkel egyidejűleg feldolgozásra továbbítja.

1. sz. melléklet 9. sz. minta

A névjegyzékbe igazolás alapján felvett választópolgárokról szóló jegyzéket (F) a HVI állítja elő, a 61/2004. (X.22.) BM rendeletben szereplő minta alapján. 

A HVI vezetője az igazolással rendelkező választópolgárt - kérelemre - az igazolás alapján felveszi a névjegyzékre, és ezzel egyidejűleg felvezeti az adatait az igazolás alapján a névjegyzékre felvett választópolgárok jegyzékére. 

A jegyzéket a szavazás napját megelőző nap 16.00 óráig a HVI vezetője, a szavazás napján a szavazatszámláló bizottság mellett működő jegyzőkönyvvezető vezeti szavazókörönként két példányban. 

A jegyzék 1. példányát a HVI vezetője a szavazóköri jegyzőkönyvekkel egyidejűleg feldolgozásra továbbítja.

1. sz. melléklet 10. minta

A választójogosultak számának megállapításához szolgáló zárólapot a HVI állítja elő, a 61/2004. (X.22.) BM rendeletben szereplő minta alapján.

A szavazást megelőző nap 16.00 óra után a HVI vezetője lezárja a névjegyzéket. Ezt követően a HVI vezetője kitölti a zárólapot, amelyre felvezeti a névjegyzék lezárásáig töröltek és felvettek, valamint a névjegyzéken a záráskor szereplő választópolgárok számát. 

A HVI vezetője a zárólapot 1 példányban tölti ki, és faxon haladéktalanul adatrögzítésre továbbítja, az eredeti példányt pedig megőrzi. 

2. sz. melléklet 1. sz. minta

A Napközbeni jelentések számlálólapját a szavazókörben megjelentek számáról az Országos Választási Iroda állítja elő és a központi szállítódobozban juttatja el a HVI részére.

Az országos népszavazáson hat alkalommal kell adatszolgáltatást teljesíteni a szavazókörben megjelentek számáról a szavazás napján.

A Napközbeni jelentések számlálólapját az SZSZB mellett működő jegyzőkönyvvezető tölti ki és továbbítja haladéktalanul a HVI-nek. A számlálólapon a szavazókörben megjelent, szavazólapot átvett választópolgárok számát kell megjelölni.

A szavazókörök az alábbi időintervallumokban szolgáltatnak adatokat a HVI felé: 6.45-7.00, 8.45-9.00, 10.45-11.00, 12.45-13.00, 14.45-15.00, 17.15-17.30.

2. sz. melléklet 2. sz. minta

A Napközbeni jelentés összesítő lapot a HVI helyben állítja elő a 61/2004. (X.22.) BM rendeletben szereplő minta alapján. 

A HVI a szavazás napján fogadja a szavazókörökből érkező jelentéseket a szavazáson megjelentek számáról, és elvégzi az első összesítési feladatokat az összesítő lap segítségével. 

A HVI a kötelező jelentési időpontokat követő 15 percben, azaz 7.00-7.15, 9.00-9.15, 11.00-11.15, 13.00-13.15, 15.00-15.15, 17.30-17.45-kor az összesítő lapot feldolgozásra továbbítja.

2. sz. melléklet 3. sz. minta

A Napközbeni jelentés gyűjtőlapot a HVI helyben állítja elő a 61/2004. (X.22.) BM rendeletben szereplő minta alapján. 

A kijelölt okmányirodai HVI, illetőleg az OEVI a szavazás napján fogadja a nem okmányirodai HVI-k által adott jelentéseket, és azokat a Gyűjtőlap segítségével a számítógépes rendszerben feldolgozza. A Gyűjtőlap adatait az Országos Választási Irodához kell továbbítani, amely a napközbeni tájékoztató adatokat összesíti és nyilvánosságra hozza. 

A jelentések feldolgozása és továbbítása az alábbi időintervallumokban történik: 7.15-7.30, 9.15-9.30, 11.15-11.30, 13.15-13.30, 15.15-15.30, 17.45-18.00.

2. sz. melléklet 4. sz. minta

A Jegyzőkönyvet a szavazás közben előfordult fontosabb eseményekről, valamint a szavazatszámláló bizottság elnökének a rend fenntartása érdekében tett intézkedéseiről a HVI helyben állítja elő a 61/2004. (X.22.) BM rendeletben szereplő minta alapján.

A "Rendkívüli eseményekről szóló jegyzőkönyvet" az SZSZB mellett működő jegyzőkönyvvezető tölti ki, és haladéktalanul továbbítja a HVI-nek. A HVI a "Rendkívül eseményekről szóló jegyzőkönyvek" adatai alapján végzi el a szavazás napján a rendkívüli események jelentését az Országos Választási Iroda részére.

3. sz. melléklet 1. sz. minta

A népszavazás szavazóköri eredményéről szóló adatlap szavazókörönként kerül kitöltésre. Célja, hogy számszerűen regisztrálja, majd ellenőrizze a szavazni jogosultak, továbbá a szavazatot leadók számát. A szavazatszámlálás előzetes eredménye szintén ezen a bizonylaton kerül rögzítésre.

Az adatlapot a szavazatszámláló bizottság mellett működő jegyzőkönyvvezető tölti ki az első megszámlálás után, majd helyi választási iroda utasításának megfelelően továbbítja.

Az adatlapok előállítására központilag kerül sor, melyek továbbítása a központi szállítódobozban történik.

3. sz. melléklet 2. sz. minta

A helyi választási iroda vezetője a jegyzőkönyvvezető jelzése alapján rendkívüli esetben elrendelheti a beérkezett és feldolgozott adatlap visszavonását ezen a nyomtatványon. Kötelező visszavonni az adatlapot, ha annak adattartalma az időközben kialakult állapot folytán befolyásolhatja az előzetes eredményt.

A nyomtatványt a helyi választási iroda vezetője tölti ki és továbbítja.
Az előállításra központilag kerül sor, helyi szintre továbbítása a központi szállítódobozban történik.

4.sz. melléklet 1. sz. minta

A szavazóköri jegyzőkönyv kitöltése a népszavazás szavazóköri eredményének megállapítására szolgál. Írásos dokumentáció a szavazás menetéről, kezdve a szavazás kezdő időpontjától a szavazatszámlálás befejezéséig. A szavazóköri jegyzőkönyvek adatai alapján állapítja meg (a külképviseleti eredménnyel kiegészítve) az Országos Választási Bizottság a népszavazás eredményét.

A szavazóköri jegyzőkönyv központi előállítású nyomtatvány, melyet a HVI - szavazókörönként 3-3 példányban - a központi szállítódobozban kap meg. A jegyzőkönyvet a szavazatszámláló bizottság - a jegyzőkönyvvezető segítségével - tölti ki, majd a nyomtatványon leírtaknak megfelelően a helyi választási irodához továbbítja.

4. sz. melléklet 2. sz. minta

Az Országos Választási Bizottság a külképviseleti szavazás eredményéről szóló jegyzőkönyvben állapítja meg a külképviseleteken leadott összes szavazat alapján a külföldi szavazás eredményét.

A jegyzőkönyv központilag kerül előállításra és az Országos Választási Bizottság tölti ki, végül azt minden tagja aláírja.

4. sz. melléklet 3. sz. minta

A népszavazás eredményéről szóló jegyzőkönyv együttesen tartalmazza a magyarországi összes szavazóköri jegyzőkönyvben és a külképviseleti szavazás eredményéről kiállított jegyzőkönyvben rögzített szavazatokat. Az így összeadott szavazatok alapján kerül megállapításra a népszavazás eredménye.

A nyomtatvány központilag készül, azt az Országos Választási Bizottság tölti ki három példányban.

5. sz. melléklet 1. sz. minta

Az átvételi elismervénnyel a szavazatszámláló bizottság elnöke a helyi választási iroda vezetője felé elismeri, hogy az abban felsorolt nyomtatványokat, illetve felszerelési tárgyakat átvette, azok megőrzéséről gondoskodik. Célja, hogy minden olyan nyomtatvány és eszköz eljusson a szavazókörökbe, mely a szavazás törvényes lebonyolításához szükséges.

5. sz. melléklet 2. sz. minta

Az új jogintézmény, a megfigyelői státusz bevezetésével szükségessé vált egy új nyomtatványtípus alkalmazása. A megfigyelői intézmény célja, hogy a külképviseleteken a kezdeményezést benyújtók, továbbá az országgyűlési képviselőcsoporttal rendelkező pártok képviselőik útján figyelemmel tudják követni a szavazás menetét.

Megfigyelőt a választási eljárásról szóló 1997. évi C. törvény (továbbiakban: Ve.) 125.§ (1) bekezdésében foglalt szabályok alkalmazásával az Országos Választási Bizottságnál kell bejelenteni.

A megfigyelő megbízásáról szóló okirat előállítása a 61/2004. (X.22.) BM rendelet alapján történik. 

5. sz. melléklet 3. sz. minta

A szavazatszámláló bizottságokba a Ve. 125.§ (1) bekezdés alapján lehet megbízottakat küldeni. A megbízás tartalmazza mind a szervezet képviselője által kijelölt személy adatait, mind a polgármester igazolását, miszerint a megbízott a törvényben előírt esküt letette.

A nyomtatvány előállítása helyi szinten történik a 61/2004. (X.22.) BM rendeletben foglaltaknak megfelelően.

5. sz. melléklet 4. sz. minta

A területi választási bizottságokba a Ve. 125.§ (1) bekezdés alapján bízhatnak meg tagot a kezdeményezést benyújtók, illetve az országgyűlési képviselőcsoporttal rendelkező pártok. A megbízás a szervezet képviselője által kijelölt személy adatait, valamint a megyei közgyűlés elnöke igazolását tartalmazza, mely szerint a megbízott a törvényben előírt esküt letette.

A nyomtatvány előállítása helyi szinten történik a 61/2004. (X.22.) BM rendelet alapján.

5. sz. melléklet 5. sz. minta

A Ve. szerint a mozgásában gátolt választópolgárt szavazásának lehetővé tétele érdekében - kérésére - a szavazatszámláló bizottság legalább 2 tagja mozgóurnával felkeresi. Ezen választópolgárok nyilvántartására szolgál a mozgóurnát kérőkről szóló nyilvántartás, melyet a szavazatszámláló bizottsági tagok magukkal visznek a mozgóurnát kérő lakására, majd azt - a kitöltött adatok után következő oszlopban - aláíratják a választópolgárral.

A helyi választási iroda vezetője a nyomtatványt a választási iratokkal együtt adja át a szavazatszámláló bizottságnak.

A nyilvántartás nyomtatványait helyi szinten kell elkészíteni.

5. sz. melléklet 6. sz. minta

A szavazás napján a szavazatszámláló bizottság visszautasítja azt a választópolgárt, aki nem tudja személyazonosságát és lakcímét megfelelően igazolni, vagy aki a törvényi feltételek hiányában nem vehető fel a névjegyzékbe.

A jegyzőkönyvvezető ezen állampolgárokról vezeti a visszautasítottak jegyzékét. A nyomtatvány előállítása a 61/2004. (X.22.) BM rendeletnek megfelelően történik, helyi szinten.

5. sz. melléklet 7. sz. minta

Az ellenőrző lap célja, hogy a szavazatszámláló bizottság tagjai, továbbá az elsőként szavazó választópolgár ezen együttesen igazolják, hogy a szavazás megkezdésekor az urna üres és a törvényes feltételeknek megfelel.

Az ellenőrző lapot a jegyzőkönyvvezető tölti ki, a szavazatszámláló bizottsági tagok és az elsőként szavazó választópolgár pedig aláírják.

Előállítására központilag kerül sor, továbbítása a központi szállítódobozban történik.

5. sz. melléklet 8. sz. minta

A külképviseleti választási iroda jegyzőkönyvet állít ki a külképviseleti szavazás befejezéséről

5. sz. melléklet 9. sz. minta

A külképviseleti szavazás új eleme, hogy a külképviseleten a szavazólapot tartalmazó boríték mellé egy nyilatkozatot is csatol a külképviseleti választási iroda. Ebben a választópolgár arról nyilatkozik, hogy a boríték az ő szavazatát tartalmazza. A nyomtatvány biztosítékul szolgál arra, hogy csak a külképviseleti névjegyzékben szereplő választópolgár és csak egy alkalommal adhassa le szavazatát.

A nyilatkozatot a külképviseleti választási iroda tagja tölti ki, majd a választópolgár a benne szereplő adatokat ellenőrzi és azt aláírásával hitelesíti.

A nyilatkozat a külképviseleten kerül előállításra, a 61/2004. (X.22.) BM rendelet alapján.

10.2. Önellenőrző kérdések

103. Melyik alábbi állítás igaz a külképviseleti névjegyzék vonatkozásában?

a. A külképviseleti névjegyzéket az Országos Választási Iroda készíti el külképviseletenkénti bontásban

b. A külképviseleti névjegyzéket a HVI vezetője készíti el településenként

c. A külképviseleti névjegyzéket a HVI vezetője vezeti tovább a szavazást megelőző napig

d. A külképviseleti névjegyzéket a HVI vezetője juttatja el a külképviseletre

104. Melyik állítás nem igaz az alábbiak közül a külképviseleti névjegyzékbe vétel iránti kérelem vonatkozásában?

a. A külképviseleti névjegyzékbe vétel iránti kérelmet a BM rendeletben található minta alapján a HVI állítja elő

b. A kérelmet a lakóhely szerinti HVI-nek kell benyújtani a magyarországi szavazás napját megelőző 16. napig

c. A kérelmet a HVI vezetője faxon haladéktalanul eljuttatja az Országos Választási Irodának

d. A kérelemről a HVI vezetője adatlapot állít ki

105. Az alábbiak közül melyik nem tartozik a HVI vezetőjének feladatai közé?

a. A külképviseleti névjegyzékbe történő felvételről szóló adatlap haladéktalan eljuttatása a kijelölt okmányirodai HVI-nek, illetve az OEVI-nek

b. A választópolgár értesítése a külképviseleti névjegyzékbe történt felvételéről

c. A választópolgár értesítése a külképviseleti névjegyzékbe vétel iránti kérelem elutasításáról 

d. A külképviseleti névjegyzék elkészítése külképviseletenkénti bontásban

106. Melyik nyomtatvány vezetése nem a HVI vezetőjének feladata?

a. A névjegyzékből igazolás kiadása miatt törölt választópolgárokról szóló jegyzék (T)

b. A választójogosultak számának megállapításához szolgáló zárólap

c. A névjegyzékbe igazolás alapján felvett választópolgárokról szóló jegyzék (F)

d. Napközbeni jelentések számlálólapja a szavazókörben megjelentek számáról

107. Melyik nyomtatványt nem kell a kijelölt okmányirodai HVI-be, illetve az OEVI-be továbbítani?

a. A külképviseleti névjegyzékbe felvett választópolgárok adatairól kiállított adatlapot

b. A külképviseleti névjegyzékbe történő felvétel iránti kérelmet

c. A névjegyzékből igazolás kiadása miatt törölt választópolgárokról szóló jegyzéket (T)

d. A választójogosultak számának megállapításához szolgáló zárólapot

108. Az alábbi nyomtatványok közül melyik kerül központilag előállításra?

a. Napközbeni jelentések számlálólapja a szavazókörben megjelentek számáról

b. Napközbeni jelentés összesítő lap

c. Napközbeni jelentés gyűjtőlap

d. Jegyzőkönyv a szavazás közben előfordult legfontosabb eseményekről, valamint a szavazatszámláló bizottság elnökének a rend fenntartása érdekében tett intézkedéseiről

109. Melyik az a nyomtatvány az alábbiak közül, amelyiket nem a szavazás napján kell kitölteni?

a. A választójogosultak számának megállapításához szolgáló zárólapot

b. A Napközbeni jelentés összesítő lapot

c. A Jegyzőkönyvet a szavazás közben előfordult legfontosabb eseményekről, valamint a szavazatszámláló bizottság elnökének a rend fenntartása érdekében tett intézkedéseiről

d. A Napközbeni jelentés gyűjtőlapot

110. Mely nyomtatványt kell helyi szinten előállítani?

a. Értesítő a névjegyzékbe való felvételről,

b. Ellenőrzőlap,

c. Adatlap a külképviseleti névjegyzékbe történő felvételhez,

d. Jegyzőkönyv a népszavazás eredményéről.

111. Ki igazolja az eskütételt a Területi Választási Bizottságba történő megbízás esetén?

a. a megyei közgyűlés elnöke,

b. a helyi választási iroda vezetője,

c. a polgármester,

d. az Országos Választási Bizottság elnöke.

112. Mely nyomtatvány kerül központilag előállításra?

a. Jegyzőkönyv a külképviseleti szavazás eredményéről,

b. Napközbeni jelentés összesítő lap,

c. Igazolás alapján a névjegyzékbe felvett választópolgárok jegyzéke,

d. Zárólap a választójogosultak számának megállapításához.

113. Mely nyomtatványt nevezzük T, illetve F lapnak?

a. a tájékoztató jellegű és a felvilágosító jellegű nyomtatványokat,

b. a települési illetve a fővárosi lakossági adatokat tartalmazó nyomtatványokat,

c. a névjegyzékbe igazolás miatt felvett, illetve törölt állampolgárokat tartalmazó jegyzéket,

d. a külképviseleti névjegyzékbe felvett, illetve törölt állampolgárokat tartalmazó jegyzéket. 

114. Mi célt szolgál az ellenőrzőlap?

a. a szavazatszámlálás befejeztével ezen történik a számlálás pontosságának ellenőrzése,

b. a szavazás megkezdése előtt a szavazatszámláló bizottság tagjai, és az elsőként szavazó választópolgár nyilatkoznak az ellenőrzőlapon, hogy az urna üres,

c. a mozgóurnát kérők választójogosultsága ezen a nyomtatványon kerül rögzítésre,

d. ezen a nyomtatványon kerül ellenőrzésre, hogy van-e olyan választópolgár, aki több szavazatot adott le.

115. Ki jogosult a szavazatösszesítés számítógépes rendszerében feldolgozott adatlap visszavonására?

a. az Országos Választási Iroda vezetője,

b. az Országos Választási Bizottság elnöke,

c. a Területi Választási Bizottság elnöke,

d. a helyi választási iroda vezetője.

116. Hány példányban kerül a szavazóköri jegyzőkönyv kitöltésre?

a. három,

b. kettő,

c. négy,

d. egy példányban.

117. Az alábbiakban felsoroltak közül mi nem szerepel az átvételi elismervényen?

a. pótlap a névjegyzékhez,

b. urnalekötő szalag,

c. urna,

d. toll a szavazáshoz és felfüggesztő zsinór