választási irodák A választási irodák a választások előkészítésével, szervezésével, lebonyolításával, a választópolgárok, a jelöltek és a jelölő szervezetek pártsemleges tájékoztatásával, választási adatkezeléssel, a technikai feltételek megteremtésével, a törvényes feltételek meglétének és a szakmai szabályok betartásának ellenőrzésével összefüggő állami feladatot ellátó szervek.
A szavazatszámláló bizottságok kivételével minden választási bizottság mellett működik választási iroda. (A szavazatszámláló bizottságok mellett a helyi választási iroda egy tagja jegyzőkönyvvezetőként működik.) Az országgyűlési választásokon ennek megfelelően minden településen helyi választási iroda (HVI), az országgyűlési egyéni választókerület székhelyén egyéni választókerületi választási iroda (OEVI), minden megyében területi választási iroda (TVI) és országos szinten az Országos Választási Iroda (OVI) működik.
A HVI vezetője a
települési jegyző, a TVI vezetője a megyei főjegyző, az OVI vezetőjét a
Belügyminiszter nevezi ki. A választási irodák tagjait az iroda vezetője nevezi
ki. A tagok köztisztviselők és közalkalmazottak: ügyintézők, jogászok,
informatikusok, akik ellátják a választási bizottságok folyamatos működéséhez
szükséges ügyviteli, adatkezelési és technikai feladatokat.