10. NYOMTATVÁNYOK
10.1. Nyomtatvány minták rövid bemutatása
1. sz. melléklet 1. sz. minta
A választójogosultak névjegyzékét szavazókörönként a HVI vezetője készíti vagy készítteti el a személyiadat- és lakcímnyilvántartás, valamint a választójoggal nem rendelkező nagykorú polgárok nyilvántartásának adatait felhasználva.
A névjegyzéken azok a választópolgárok szerepelnek, akiknek a lakóhelye a szavazókörben van. A névjegyzék a választópolgár azonosítására szolgál, adattartalma törvényben meghatározott.
A névjegyzéket a szavazást megelőző napig a HVI vezetője, a szavazás napján pedig az SZSZB mellett működő jegyzőkönyvvezető vezeti tovább.
1. sz. melléklet 2. sz. minta
A külképviseleti névjegyzéket - az OEVI által a számítógépes rendszerbe berögzített adatok felhasználásával - a szavazást megelőző 8. napot követően az Országos Választási Iroda készíti el külképviseletenkénti bontásban.
Ezt követően a lezárt külképviseleti névjegyzéket az OVI eljuttatja a külképviseletre. A külképviseleti névjegyzék a külképviselet megnevezését is tartalmazza.
A külképviseleti névjegyzék a választópolgár azonosítására szolgál a külképviseleti szavazás során. A külképviseleten csak az a választópolgár adhatja le szavazatát, aki a külképviseleti névjegyzéken szerepel.
A külképviseleti névjegyzéket a KÜVI kezeli, azonban azt nem módosíthatja, arra újabb választópolgárt nem vehet fel, illetve arról senkit sem törölhet.
1. sz. melléklet 3/a. és 3/b. sz. minta
A HVI az értesítő megküldésével tájékoztatja a választópolgárokat a névjegyzékbe történő felvételükről, valamint a szavazás időpontjáról és helyéről.
Az értesítő-alnyomatok elkészíttetéséről a BM KH központilag gondoskodik.
Az értesítőt a HVI készíti, vagy más HVI-vel készítteti el. A HVI megbízásából az értesítő a közigazgatási hivatalban, Budapest és Pest megyei települések esetében a BM KH-ban is elkészíttethető.
A 2004. évben megtartott országos népszavazáson a 61/2004. (X.22.) BM rendeletben szereplő 1. sz. melléklet 3/a. sz. minta szerinti értesítő-alnyomatot, a 2005. évben megtartott országos népszavazáson a 3/b. sz. minta szerinti alnyomatot kell használni.
1. sz. melléklet 4. sz. minta
A külképviseleti névjegyzékbe való felvételről szóló értesítőt a 61/2004. (X.22.) BM rendeletnek megfelelő, központilag rendelkezésre bocsátott mintapéldány alapján a HVI állítja elő.
A külképviseleti névjegyzékbe vételről szóló értesítőt a HVI vezetője küldi meg a választópolgárnak. Ezzel a HVI vezetője tájékoztatja a választópolgárt, hogy őt erre irányuló kérelme alapján a külképviseleti névjegyzékbe felvette, ezzel egyidejűleg pedig a lakóhelye szerinti névjegyzékből törölte.
1. sz. melléklet 5. sz. minta
A külképviseleti névjegyzékbe történő felvétel iránti kérelem formanyomtatványát a 61/2004. (X.22.) BM rendeletben szereplő minta alapján a HVI állítja elő, és azt ilyen irányú kérelem esetén a választópolgár rendelkezésére bocsátja. A nyomtatvány a VÜR-ben, illetve az Interneten letölthető formában megtalálható. A HVI a kérelem kötelező adattartalmáról a választópolgárnak - kérése esetén - tájékoztatást nyújt.
A külképviseleti névjegyzékbe történő felvétel iránti kérelmet a választópolgár a magyarországi szavazás napját megelőző 16. napig eljuttatja a HVI-be, amely alapján a HVI vezetője haladéktalanul dönt a választópolgár külképviseleti névjegyzékbe vételéről, és döntéséről értesíti a választópolgárt.
A külképviseleten csak az a választópolgár adhatja le a szavazatát, aki előzetesen kérte a felvételét a külképviseleti névjegyzékre, és így azon szerepel.
1. sz. melléklet 6. sz. minta
A külképviseleti névjegyzékbe történő felvételről szóló adatlapot (KÜ1) a 61/2004. (X.22.) BM rendeletben szereplő minta alapján a HVI állítja elő.
A HVI vezetője a külképviseleti névjegyzékbe felvett választópolgárok adatairól - a polgár által benyújtott kérelem alapján - adatlapot állít ki. Az adatlapokat a HVI vezetője haladéktalanul eljuttatja az OEVI-nek (vagy a kijelölt okmányirodai HVI-nek), amely legkésőbb a magyarországi szavazást megelőző 8. napig elvégzi az adatok számítógépes berögzítését.
Az Országos Választási Iroda a számítógépes rendszeren keresztül megkapott külképviseleti névjegyzék adatok alapján készíti el a külképviseleti névjegyéket külképviseletenkénti bontásban.
1. sz. melléklet 7. sz. minta
A lakóhelytől eltérő helyen történő szavazásról szóló igazolást a HVI állítja elő, a 61/2004. (X.22.) BM rendeletben szereplő minta alapján.
Az igazolást a választópolgár lakóhelye szerint illetékes HVI vezetője - kérelemre - állítja ki, amennyiben a választópolgár a szavazás napján nem a lakóhelye szerinti településen, de belföldön kíván szavazni. Az igazolás kiadásával egyidejűleg a HVI vezetője a választópolgárt törli a lakóhelye szerinti névjegyzékről.
Az igazolás alapján a HVI vezetője - kérelemre - felveszi az igazolással szavazni kívánó polgárt a névjegyzékre, valamint az igazolás alapján névjegyzékre vett választópolgárok jegyzékébe.
Az igazolás alapján a szavazás napján az SZSZB felveszi a névjegyzékre azt a választópolgárt, aki a szavazókörben kíván szavazni.
1. sz. melléklet 8. sz. minta
A névjegyzékből igazolás kiadása miatt törölt választópolgárokról szóló jegyzéket (T) a HVI állítja elő, a 61/2004. (X.22.) BM rendeletben szereplő minta alapján.
Erre a jegyzékre azokat a választópolgárokat kell felvenni, akiket a HVI vezetője a névjegyzékből igazolás kiadása miatt törölt.
A jegyzéket a szavazást megelőző második nap 16.00 óráig a HVI vezetője vezeti szavazókörönként két példányban.
A jegyzék 1. példányát a HVI vezetője a szavazóköri jegyzőkönyvekkel egyidejűleg feldolgozásra továbbítja.
1. sz. melléklet 9. sz. minta
A névjegyzékbe igazolás alapján felvett választópolgárokról szóló jegyzéket (F) a HVI állítja elő, a 61/2004. (X.22.) BM rendeletben szereplő minta alapján.
A HVI vezetője az igazolással rendelkező választópolgárt - kérelemre - az igazolás alapján felveszi a névjegyzékre, és ezzel egyidejűleg felvezeti az adatait az igazolás alapján a névjegyzékre felvett választópolgárok jegyzékére.
A jegyzéket a szavazás napját megelőző nap 16.00 óráig a HVI vezetője, a szavazás napján a szavazatszámláló bizottság mellett működő jegyzőkönyvvezető vezeti szavazókörönként két példányban.
A jegyzék 1. példányát a HVI vezetője a szavazóköri jegyzőkönyvekkel egyidejűleg feldolgozásra továbbítja.
1. sz. melléklet 10. minta
A választójogosultak számának megállapításához szolgáló zárólapot a HVI állítja elő, a 61/2004. (X.22.) BM rendeletben szereplő minta alapján.
A szavazást megelőző nap 16.00 óra után a HVI vezetője lezárja a névjegyzéket. Ezt követően a HVI vezetője kitölti a zárólapot, amelyre felvezeti a névjegyzék lezárásáig töröltek és felvettek, valamint a névjegyzéken a záráskor szereplő választópolgárok számát.
A HVI vezetője a zárólapot 1 példányban tölti ki, és faxon haladéktalanul adatrögzítésre továbbítja, az eredeti példányt pedig megőrzi.
2. sz. melléklet 1. sz. minta
A Napközbeni jelentések számlálólapját a szavazókörben megjelentek számáról az Országos Választási Iroda állítja elő és a központi szállítódobozban juttatja el a HVI részére.
Az országos népszavazáson hat alkalommal kell adatszolgáltatást teljesíteni a szavazókörben megjelentek számáról a szavazás napján.
A Napközbeni jelentések számlálólapját az SZSZB mellett működő jegyzőkönyvvezető tölti ki és továbbítja haladéktalanul a HVI-nek. A számlálólapon a szavazókörben megjelent, szavazólapot átvett választópolgárok számát kell megjelölni.
A szavazókörök az alábbi időintervallumokban szolgáltatnak adatokat a HVI felé: 6.45-7.00, 8.45-9.00, 10.45-11.00, 12.45-13.00, 14.45-15.00, 17.15-17.30.
2. sz. melléklet 2. sz. minta
A Napközbeni jelentés összesítő lapot a HVI helyben állítja elő a 61/2004. (X.22.) BM rendeletben szereplő minta alapján.
A HVI a szavazás napján fogadja a szavazókörökből érkező jelentéseket a szavazáson megjelentek számáról, és elvégzi az első összesítési feladatokat az összesítő lap segítségével.
A HVI a kötelező jelentési időpontokat követő 15 percben, azaz 7.00-7.15, 9.00-9.15, 11.00-11.15, 13.00-13.15, 15.00-15.15, 17.30-17.45-kor az összesítő lapot feldolgozásra továbbítja.
2. sz. melléklet 3. sz. minta
A Napközbeni jelentés gyűjtőlapot a HVI helyben állítja elő a 61/2004. (X.22.) BM rendeletben szereplő minta alapján.
A kijelölt okmányirodai HVI, illetőleg az OEVI a szavazás napján fogadja a nem okmányirodai HVI-k által adott jelentéseket, és azokat a Gyűjtőlap segítségével a számítógépes rendszerben feldolgozza. A Gyűjtőlap adatait az Országos Választási Irodához kell továbbítani, amely a napközbeni tájékoztató adatokat összesíti és nyilvánosságra hozza.
A jelentések feldolgozása és továbbítása az alábbi időintervallumokban történik: 7.15-7.30, 9.15-9.30, 11.15-11.30, 13.15-13.30, 15.15-15.30, 17.45-18.00.
2. sz. melléklet 4. sz. minta
A Jegyzőkönyvet a szavazás közben előfordult fontosabb eseményekről, valamint a szavazatszámláló bizottság elnökének a rend fenntartása érdekében tett intézkedéseiről a HVI helyben állítja elő a 61/2004. (X.22.) BM rendeletben szereplő minta alapján.
A "Rendkívüli eseményekről szóló jegyzőkönyvet" az SZSZB mellett működő jegyzőkönyvvezető tölti ki, és haladéktalanul továbbítja a HVI-nek. A HVI a "Rendkívül eseményekről szóló jegyzőkönyvek" adatai alapján végzi el a szavazás napján a rendkívüli események jelentését az Országos Választási Iroda részére.
3. sz. melléklet 1. sz. minta
A népszavazás szavazóköri eredményéről szóló adatlap szavazókörönként kerül kitöltésre. Célja, hogy számszerűen regisztrálja, majd ellenőrizze a szavazni jogosultak, továbbá a szavazatot leadók számát. A szavazatszámlálás előzetes eredménye szintén ezen a bizonylaton kerül rögzítésre.
Az adatlapot a szavazatszámláló bizottság mellett működő jegyzőkönyvvezető tölti ki az első megszámlálás után, majd helyi választási iroda utasításának megfelelően továbbítja.
Az adatlapok előállítására központilag kerül sor, melyek továbbítása a központi szállítódobozban történik.
3. sz. melléklet 2. sz. minta
A helyi választási iroda vezetője a jegyzőkönyvvezető jelzése alapján rendkívüli esetben elrendelheti a beérkezett és feldolgozott adatlap visszavonását ezen a nyomtatványon. Kötelező visszavonni az adatlapot, ha annak adattartalma az időközben kialakult állapot folytán befolyásolhatja az előzetes eredményt.
A nyomtatványt a helyi választási iroda vezetője tölti ki és továbbítja.
Az előállításra központilag kerül sor, helyi szintre továbbítása a központi szállítódobozban történik.
4.sz. melléklet 1. sz. minta
A szavazóköri jegyzőkönyv kitöltése a népszavazás szavazóköri eredményének megállapítására szolgál. Írásos dokumentáció a szavazás menetéről, kezdve a szavazás kezdő időpontjától a szavazatszámlálás befejezéséig. A szavazóköri jegyzőkönyvek adatai alapján állapítja meg (a külképviseleti eredménnyel kiegészítve) az Országos Választási Bizottság a népszavazás eredményét.
A szavazóköri jegyzőkönyv központi előállítású nyomtatvány, melyet a HVI - szavazókörönként 3-3 példányban - a központi szállítódobozban kap meg. A jegyzőkönyvet a szavazatszámláló bizottság - a jegyzőkönyvvezető segítségével - tölti ki, majd a nyomtatványon leírtaknak megfelelően a helyi választási irodához továbbítja.
4. sz. melléklet 2. sz. minta
Az Országos Választási Bizottság a külképviseleti szavazás eredményéről szóló jegyzőkönyvben állapítja meg a külképviseleteken leadott összes szavazat alapján a külföldi szavazás eredményét.
A jegyzőkönyv központilag kerül előállításra és az Országos Választási Bizottság tölti ki, végül azt minden tagja aláírja.
4. sz. melléklet 3. sz. minta
A népszavazás eredményéről szóló jegyzőkönyv együttesen tartalmazza a magyarországi összes szavazóköri jegyzőkönyvben és a külképviseleti szavazás eredményéről kiállított jegyzőkönyvben rögzített szavazatokat. Az így összeadott szavazatok alapján kerül megállapításra a népszavazás eredménye.
A nyomtatvány központilag készül, azt az Országos Választási Bizottság tölti ki három példányban.
5. sz. melléklet 1. sz. minta
Az átvételi elismervénnyel a szavazatszámláló bizottság elnöke a helyi választási iroda vezetője felé elismeri, hogy az abban felsorolt nyomtatványokat, illetve felszerelési tárgyakat átvette, azok megőrzéséről gondoskodik. Célja, hogy minden olyan nyomtatvány és eszköz eljusson a szavazókörökbe, mely a szavazás törvényes lebonyolításához szükséges.
5. sz. melléklet 2. sz. minta
Az új jogintézmény, a megfigyelői státusz bevezetésével szükségessé vált egy új nyomtatványtípus alkalmazása. A megfigyelői intézmény célja, hogy a külképviseleteken a kezdeményezést benyújtók, továbbá az országgyűlési képviselőcsoporttal rendelkező pártok képviselőik útján figyelemmel tudják követni a szavazás menetét.
Megfigyelőt a választási eljárásról szóló 1997. évi C. törvény (továbbiakban: Ve.) 125.§ (1) bekezdésében foglalt szabályok alkalmazásával az Országos Választási Bizottságnál kell bejelenteni.
A megfigyelő megbízásáról szóló okirat előállítása a 61/2004. (X.22.) BM rendelet alapján történik.
5. sz. melléklet 3. sz. minta
A szavazatszámláló bizottságokba a Ve. 125.§ (1) bekezdés alapján lehet megbízottakat küldeni. A megbízás tartalmazza mind a szervezet képviselője által kijelölt személy adatait, mind a polgármester igazolását, miszerint a megbízott a törvényben előírt esküt letette.
A nyomtatvány előállítása helyi szinten történik a 61/2004. (X.22.) BM rendeletben foglaltaknak megfelelően.
5. sz. melléklet 4. sz. minta
A területi választási bizottságokba a Ve. 125.§ (1) bekezdés alapján bízhatnak meg tagot a kezdeményezést benyújtók, illetve az országgyűlési képviselőcsoporttal rendelkező pártok. A megbízás a szervezet képviselője által kijelölt személy adatait, valamint a megyei közgyűlés elnöke igazolását tartalmazza, mely szerint a megbízott a törvényben előírt esküt letette.
A nyomtatvány előállítása helyi szinten történik a 61/2004. (X.22.) BM rendelet alapján.
5. sz. melléklet 5. sz. minta
A Ve. szerint a mozgásában gátolt választópolgárt szavazásának lehetővé tétele érdekében - kérésére - a szavazatszámláló bizottság legalább 2 tagja mozgóurnával felkeresi. Ezen választópolgárok nyilvántartására szolgál a mozgóurnát kérőkről szóló nyilvántartás, melyet a szavazatszámláló bizottsági tagok magukkal visznek a mozgóurnát kérő lakására, majd azt - a kitöltött adatok után következő oszlopban - aláíratják a választópolgárral.
A helyi választási iroda vezetője a nyomtatványt a választási iratokkal együtt adja át a szavazatszámláló bizottságnak.
A nyilvántartás nyomtatványait helyi szinten kell elkészíteni.
5. sz. melléklet 6. sz. minta
A szavazás napján a szavazatszámláló bizottság visszautasítja azt a választópolgárt, aki nem tudja személyazonosságát és lakcímét megfelelően igazolni, vagy aki a törvényi feltételek hiányában nem vehető fel a névjegyzékbe.
A jegyzőkönyvvezető ezen állampolgárokról vezeti a visszautasítottak jegyzékét. A nyomtatvány előállítása a 61/2004. (X.22.) BM rendeletnek megfelelően történik, helyi szinten.
5. sz. melléklet 7. sz. minta
Az ellenőrző lap célja, hogy a szavazatszámláló bizottság tagjai, továbbá az elsőként szavazó választópolgár ezen együttesen igazolják, hogy a szavazás megkezdésekor az urna üres és a törvényes feltételeknek megfelel.
Az ellenőrző lapot a jegyzőkönyvvezető tölti ki, a szavazatszámláló bizottsági tagok és az elsőként szavazó választópolgár pedig aláírják.
Előállítására központilag kerül sor, továbbítása a központi szállítódobozban történik.
5. sz. melléklet 8. sz. minta
A külképviseleti választási iroda jegyzőkönyvet állít ki a külképviseleti szavazás befejezéséről.
5. sz. melléklet 9. sz. minta
A külképviseleti szavazás új eleme, hogy a külképviseleten a szavazólapot tartalmazó boríték mellé egy nyilatkozatot is csatol a külképviseleti választási iroda. Ebben a választópolgár arról nyilatkozik, hogy a boríték az ő szavazatát tartalmazza. A nyomtatvány biztosítékul szolgál arra, hogy csak a külképviseleti névjegyzékben szereplő választópolgár és csak egy alkalommal adhassa le szavazatát.
A nyilatkozatot a külképviseleti választási iroda tagja tölti ki, majd a választópolgár a benne szereplő adatokat ellenőrzi és azt aláírásával hitelesíti.
A nyilatkozat a külképviseleten kerül előállításra, a 61/2004. (X.22.) BM rendelet alapján.
10.2. Önellenőrző kérdések
103. Melyik alábbi állítás igaz a külképviseleti névjegyzék vonatkozásában?
a. A külképviseleti névjegyzéket az Országos Választási Iroda készíti el külképviseletenkénti bontásban
b. A külképviseleti névjegyzéket a HVI vezetője készíti el településenként
c. A külképviseleti névjegyzéket a HVI vezetője vezeti tovább a szavazást megelőző napig
d. A külképviseleti névjegyzéket a HVI vezetője juttatja el a külképviseletre
104. Melyik állítás nem igaz az alábbiak közül a külképviseleti névjegyzékbe vétel iránti kérelem vonatkozásában?
a. A külképviseleti névjegyzékbe vétel iránti kérelmet a BM rendeletben található minta alapján a HVI állítja elő
b. A kérelmet a lakóhely szerinti HVI-nek kell benyújtani a magyarországi szavazás napját megelőző 16. napig
c. A kérelmet a HVI vezetője faxon haladéktalanul eljuttatja az Országos Választási Irodának
d. A kérelemről a HVI vezetője adatlapot állít ki
105. Az alábbiak közül melyik nem tartozik a HVI vezetőjének feladatai közé?
a. A külképviseleti névjegyzékbe történő felvételről szóló adatlap haladéktalan eljuttatása a kijelölt okmányirodai HVI-nek, illetve az OEVI-nek
b. A választópolgár értesítése a külképviseleti névjegyzékbe történt felvételéről
c. A választópolgár értesítése a külképviseleti névjegyzékbe vétel iránti kérelem elutasításáról
d. A külképviseleti névjegyzék elkészítése külképviseletenkénti bontásban
106. Melyik nyomtatvány vezetése nem a HVI vezetőjének feladata?
a. A névjegyzékből igazolás kiadása miatt törölt választópolgárokról szóló jegyzék (T)
b. A választójogosultak számának megállapításához szolgáló zárólap
c. A névjegyzékbe igazolás alapján felvett választópolgárokról szóló jegyzék (F)
d. Napközbeni jelentések számlálólapja a szavazókörben megjelentek számáról
107. Melyik nyomtatványt nem kell a kijelölt okmányirodai HVI-be, illetve az OEVI-be továbbítani?
a. A külképviseleti névjegyzékbe felvett választópolgárok adatairól kiállított adatlapot
b. A külképviseleti névjegyzékbe történő felvétel iránti kérelmet
c. A névjegyzékből igazolás kiadása miatt törölt választópolgárokról szóló jegyzéket (T)
d. A választójogosultak számának megállapításához szolgáló zárólapot
108. Az alábbi nyomtatványok közül melyik kerül központilag előállításra?
a. Napközbeni jelentések számlálólapja a szavazókörben megjelentek számáról
b. Napközbeni jelentés összesítő lap
c. Napközbeni jelentés gyűjtőlap
d. Jegyzőkönyv a szavazás közben előfordult legfontosabb eseményekről, valamint a szavazatszámláló bizottság elnökének a rend fenntartása érdekében tett intézkedéseiről
109. Melyik az a nyomtatvány az alábbiak közül, amelyiket nem a szavazás napján kell kitölteni?
a. A választójogosultak számának megállapításához szolgáló zárólapot
b. A Napközbeni jelentés összesítő lapot
c. A Jegyzőkönyvet a szavazás közben előfordult legfontosabb eseményekről, valamint a szavazatszámláló bizottság elnökének a rend fenntartása érdekében tett intézkedéseiről
d. A Napközbeni jelentés gyűjtőlapot
110. Mely nyomtatványt kell helyi szinten előállítani?
a. Értesítő a névjegyzékbe való felvételről,
b. Ellenőrzőlap,
c. Adatlap a külképviseleti névjegyzékbe történő felvételhez,
d. Jegyzőkönyv a népszavazás eredményéről.
111. Ki igazolja az eskütételt a Területi Választási Bizottságba történő megbízás esetén?
a. a megyei közgyűlés elnöke,
b. a helyi választási iroda vezetője,
c. a polgármester,
d. az Országos Választási Bizottság elnöke.
112. Mely nyomtatvány kerül központilag előállításra?
a. Jegyzőkönyv a külképviseleti szavazás eredményéről,
b. Napközbeni jelentés összesítő lap,
c. Igazolás alapján a névjegyzékbe felvett választópolgárok jegyzéke,
d. Zárólap a választójogosultak számának megállapításához.
113. Mely nyomtatványt nevezzük T, illetve F lapnak?
a. a tájékoztató jellegű és a felvilágosító jellegű nyomtatványokat,
b. a települési illetve a fővárosi lakossági adatokat tartalmazó nyomtatványokat,
c. a névjegyzékbe igazolás miatt felvett, illetve törölt állampolgárokat tartalmazó jegyzéket,
d. a külképviseleti névjegyzékbe felvett, illetve törölt állampolgárokat tartalmazó jegyzéket.
114. Mi célt szolgál az ellenőrzőlap?
a. a szavazatszámlálás befejeztével ezen történik a számlálás pontosságának ellenőrzése,
b. a szavazás megkezdése előtt a szavazatszámláló bizottság tagjai, és az elsőként szavazó választópolgár nyilatkoznak az ellenőrzőlapon, hogy az urna üres,
c. a mozgóurnát kérők választójogosultsága ezen a nyomtatványon kerül rögzítésre,
d. ezen a nyomtatványon kerül ellenőrzésre, hogy van-e olyan választópolgár, aki több szavazatot adott le.
115. Ki jogosult a szavazatösszesítés számítógépes rendszerében feldolgozott adatlap visszavonására?
a. az Országos Választási Iroda vezetője,
b. az Országos Választási Bizottság elnöke,
c. a Területi Választási Bizottság elnöke,
d. a helyi választási iroda vezetője.
116. Hány példányban kerül a szavazóköri jegyzőkönyv kitöltésre?
a. három,
b. kettő,
c. négy,
d. egy példányban.
117. Az alábbiakban felsoroltak közül mi nem szerepel az átvételi elismervényen?
a. pótlap a névjegyzékhez,
b. urnalekötő szalag,
c. urna,
d. toll a szavazáshoz és felfüggesztő zsinór