Választási információk vakok és gyengénlátók számára


Főoldal / Információk / Választási füzetek témacsoportos megjelöléssel, összefoglalók

6. A VISZ tájékoztató tevékenységének dokumentálása

A VISZ tevékenységének dokumentálása ajánlott, melynek keretében:

  • a VISZ munkatársai írásban rögzítik a kérdéseket és válaszokat, így a korábbi kérdések és válaszok áttanulmányozásával biztosítható az egységes információszolgáltatás, vita esetén a pontosan rögzített válasz segíthet eloszlatni a nézeteltéréseket,
  • a választási eljárás során és annak lezárultával statisztikák, elemzések készíthetők a kérdésfelvetések gyakoriságára, az egyes kérdéskörök megoszlására. Célszerű, ha a választási iroda vezetője időszakonként áttanulmányozza a VISZ-naplót.

Az Országos Választási Iroda szívesen veszi és várja a választási irodák általános érvényű elemzéseit, jelzéseit és javaslatait, hogy ezek felhasználásával is hatékonyabban tudja megszervezni a választások lebonyolítását és módszertani segítséget nyújtson a választási információs szolgálatok megszervezéséhez és működéséhez.

A VISZ naplóban a következő adatokat célszerű feltüntetni:

a folyamatos sorszámot,

a dátumot,

a kérdező megjelölését (állampolgár, jelölő szervezet képviselője, stb.). A kérdező nevét, lakcímét és telefonszámát csak beleegyezése esetén és csak akkor szabad feltüntetni, ha a kérdésére a VISZ nem tud azonnal válaszolni,

azt, hogy a kérdező milyen formában fordult a VISZ-hez (személyesen, telefonon, faxon, írásban). Amennyiben az ügyfél kérdésére írásban válaszolnak, be kell tartani a hivatalon belül kialakított kiadmányozási szabályokat,

a kérdésre adott választ és egyéb megjegyzéseket.


Vissza a főoldalra