Választási információk vakok és gyengénlátók számára Főoldal / Információk / Választási füzetek témacsoportos megjelöléssel, összefoglalók 1. A Választási Információs Szolgálat célja és feladatai A választási eljárásról szóló 1997. évi C. törvény (a továbbiakban: Ve.) 35. § a választási irodák feladatává teszi a választópolgárok tájékoztatását, amely a választási információs szolgálatok útján valósul meg. A választási információs szolgálat (továbbiakban VISZ) az Európai Parlament tagjai választásának előkészítése és lebonyolítása során segítséget nyújt az érdeklődőknek eligazodni a választással kapcsolatos jogi, szervezési, informatikai, pénzügyi, valamint adatszolgáltatással kapcsolatos kérdésekben. A VISZ tájékoztatási feladatainak jelentőségét növeli, hogy az Európai Parlament tagjainak választását a nemzetközi szervezetek, külképviseletek, a hazai és külföldi sajtó részéről fokozott érdeklődés kíséri. Emiatt több kérdésre, nagyobb számú érdeklődésre számíthatunk, amelyre a választási irodák munkatársainak tudatosan fel kell készülniük. A választópolgárok jogosan várják el, hogy a VISZ-ek a korábbi években megszokott magas színvonalon teljesítsék feladataikat. A választások sikerének az egyik záloga a nyilvánosság. Ennek érdekében lehetővé kell tenni azt, hogy a választások kitűzésétől a jegyzőkönyvek levéltárba adásáig minden adat a polgárok, a média rendelkezésére álljon a törvényes kereteken belül. A VISZ feladatai:
A VISZ csak akkor tudja betölteni szerepét, ha tevékenységéről a választópolgárok tudomást szereznek. A VISZ feladatairól, működéséről a helyben szokásos módon tájékoztatni kell a lakosságot. A VISZ-ek címét, egyéb elérhetőségeit, például telefon és fax számát az Országos Választási Iroda honlapján közzé tesszük. Ugyanitt tájékoztatásul közöljük az érdeklődőkkel a Magyar Köztársaság külképviseleteinek címét, telefonszámát. |